Regulamin Platformy Topornik
§ 1. Definicje
Ilekroć w Regulaminie mowa o:
- Cenniku – oznacza dokument lub informację określającą obowiązujące ceny Usług cyfrowych, z których można korzystać w ramach Platformy;
- Kodeksie cywilnym – oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
- Konsumencie – oznacza osobę fizyczną, która zawiera Umowę z Usługodawcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Koncie – oznacza indywidualny panel utworzony w systemie informatycznym Platformy, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jej funkcjonalności;
- Polityce prywatności – oznacza dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Usługobiorców przez Usługodawcę;
- Platformie – oznacza system teleinformatyczny obejmujący (i) serwis internetowy, działający pod główną domeną <www.topornik.pl>, a także w domenach dedykowanych wydarzeniom, w tym w subdomenach .topornik.pl oraz w domenach zewnętrznych zintegrowanych z Platformą; (ii) aplikacje mobilne „Topornik” (dedykowaną uczestnikom wydarzeń) oraz „Topornik Admin” (dedykowaną organizatorom wydarzeń). Platforma pełni również funkcję narzędzia technicznego umożliwiającego Usługobiorcom zawieranie umów z organizatorami wydarzeń;
- Przedsiębiorcy – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta oznacza osobę fizyczną prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
- Regulaminie – oznacza niniejszy dokument;
- Umowie – oznacza umowę o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się dostarczać na rzecz Usługobiorcy Usługę w ramach korzystania z Platformy;
- Usłudze – oznacza usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, polegającą na umożliwieniu Usługobiorcy przez Usługodawcę korzystanie z funkcjonalności Platformy;
- Usługobiorcy – oznacza klienta korzystającego z Platformy, będącego Przedsiębiorcą, Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta lub Konsumentem;
- Usługodawcy – oznacza Dominika Szpilskiego (Osobę fizyczną)
- Ustawie o prawach konsumenta – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną – oznacza ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Użytkowniku – oznacza osobę posiadającą Konto na Platformie będącą Konsumentem lub osobą upoważnioną do reprezentowania Usługobiorcy i korzystania z Platformy w jego imieniu.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa szczegółowe zasady oraz warunki świadczenia Usług przez Usługodawcę, a także reguluje prawa i obowiązki Użytkowników oraz Usługodawcy w związku z korzystaniem z Platformy.
- Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i jest udostępniany Użytkownikom nieodpłatnie, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, utrwalanie, odtwarzanie oraz przechowywanie w dowolnym czasie.
- Kontakt z Usługodawcą możliwy jest za pośrednictwem następujących środków komunikacji:
- poczty elektronicznej – pod adresem**: admin@topornik.pl**;
- poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Krzyżowa 14/9, 91-464 Łódź
- Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: admin@topornik.pl. Komunikacja za jego pośrednictwem może odbywać się w języku polskim oraz w języku angielskim, zgodnie z wyborem podmiotu nawiązującego kontakt.
- Przed przystąpieniem do korzystania z Platformy każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Polityki prywatności. Akceptacja Regulaminu stanowi warunek konieczny do korzystania z Platformy oraz do zawarcia Umowy z Usługodawcą.
§ 3. Wymagania techniczne
- W celu korzystania z Platformy Usługobiorca musi posługiwać się systemem teleinformatycznym spełniającym następujące, minimalne wymagania techniczne:
- posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
- połączenie z siecią Internet;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail);
- aktualna i poprawnie skonfigurowana wersja przeglądarek internetowych: Chrome na urządzeniach z systemem Android oraz urządzeniach desktopowych, Safari na urządzeniach mobilnych Apple - zgodna ze standardami W3C i obsługująca HTML53;
- włączona obsługa JavaScript;
- włączona obsługa cookies (niezbędnych).
- Korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną, Usługobiorca powinien stosować środki techniczne w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet.
- Usługodawca dołoży należytej staranności, aby zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie Platformy z wyłączeniem działania siły wyższej, bezprawnego działania osób trzecich, mającego na celu zniszczenie lub zakłócenie działania systemu teleinformatycznego oraz nieprawidłowego lub niedającego się przewidzieć działania przeglądarek internetowych.
- W ramach Platformy zabronione jest korzystanie przez Użytkowników z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików czy programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
§ 4.Obowiązki Usługobiorcy
- Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Platformy i Usług zgodnie z:
- przepisami prawa powszechnie obowiązującego,
- postanowieniami Regulaminu,
- zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami.
- Usługobiorca zobowiązany jest do podawania danych prawdziwych, aktualnych i kompletnych, w tym danych osobowych.
- Usługobiorca powinien korzystać z Platformy w sposób nienaruszający praw osób trzecich oraz niepowodujący zakłóceń w funkcjonowaniu Platformy.
- Zabrania się dostarczania przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, w szczególności:
- naruszających prawa własności intelektualnej,
- naruszających dobra osobiste osób trzecich,
- wprowadzających w błąd lub w jakikolwiek sposób sprzecznych z prawem.
- Zabrania się podejmowania przez Usługobiorcę działań zmierzających do:
- zakłócenia prawidłowego działania Platformy,
- obchodzenia zabezpieczeń technicznych,
- uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych innych Usługobiorców,
- korzystania z Konta innego Usługobiorcy.
- Ceny Usług udostępnianych w ramach Platformy są wyrażone w walucie polskiej (PLN). W zależności od oznaczenia przy danej Usłudze, ceny stanowią wartość: (i) netto – niezawierającą podatku VAT, albo (ii) brutto – zawierającą podatek VAT.
- Informacje o wysokości opłat za korzystanie z poszczególnych Usług lub funkcjonalności Platformy publikowane są w sposób widoczny dla Usługobiorcy przed zawarciem Umowy.
- Zawarcie Umowy o świadczenie Usług przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy wymaga posiadania przez Usługobiorcę aktywnego Konta.
- Usługodawca udostępnia Platformę jako narzędzie techniczne, które umożliwia organizatorom publikację informacji o wydarzeniach oraz zawieranie z Usługobiorcami umów dotyczących udziału w wydarzeniach („Umowy Wydarzeniowe”).
- Umowy Wydarzeniowe są zawierane bezpośrednio pomiędzy Usługobiorcą a organizatorem. Usługodawca nie jest ich stroną, nie świadczy usług wydarzenia i nie ponosi odpowiedzialności za ich przebieg, jakość ani zgodność z prawem, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej w ofercie danego wydarzenia.
- Wszelkie roszczenia, reklamacje i zapytania dotyczące wydarzenia (w tym: programu, zmian, odwołań, zwrotów) Usługobiorca kieruje bezpośrednio do organizatora.
§ 5. Obowiązki Usługodawcy
- Na podstawie Umowy, Usługodawca umożliwia Usługobiorcy korzystanie z następujących funkcjonalności:
- możliwość założenia i korzystania z indywidualnego Konta:
- Konta uczestnika, umożliwiającego w szczególności zapoznawanie się z programem wydarzeń, dokonywanie zapisów na wydarzenia, rezygnację z udziału oraz zarządzanie listą „ulubionych”;
- Konta organizatora, umożliwiającego tworzenie, edycję i zarządzanie wydarzeniami za pomocą aplikacji „Topornik Admin”;
- przegląd i wyszukiwanie treści - dostęp do programu wydarzeń oraz możliwość korzystania z mechanizmów wyszukiwania i filtrowania treści publikowanych w ramach Platformy;
- zapisy i rezygnacje - możliwość dokonywania zapisów na wydarzenia oraz wyrejestrowania się z wydarzeń, a także zarządzania listą wydarzeń oznaczonych jako „ulubione”;
- powiadomienia - otrzymywanie powiadomień technicznych i operacyjnych związanych z funkcjonowaniem Konta i wydarzeń, wysyłanych w szczególności: pocztą elektroniczną (e-mail), w formie powiadomień typu „push” w aplikacjach mobilnych;
- aplikacja „Topornik Admin” - umożliwiająca organizatorom tworzenie i konfigurowanie wydarzeń, w tym w szczególności: ustalanie harmonogramu wydarzeń, zarządzanie zapisami uczestników, przeglądanie i eksportowanie list uczestników, wysyłanie komunikatów do uczestników,
- inne funkcjonalności udostępnione przez Usługodawcę w zależności od konfiguracji wydarzenia;
- formularze i komunikacja - udostępnienie formularzy elektronicznych oraz innych mechanizmów komunikacji umożliwiających wymianę informacji w ramach korzystania z Usług.
- W celu zawarcia Umowy, Usługobiorca powinien wykonać następujące czynności:
- przejść do formularza rejestracji;
- w formularzu rejestracji wpisać adres poczty elektronicznej oraz stworzone przez Usługobiorcę hasło;
- zaznaczyć checkboxa przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na rozpoczęcie dostarczania Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy (prawo odstąpienia, o którym mowa w pkt 3, przysługuje wyłącznie Usługobiorcom będącym Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta);
- zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
- dokonać płatności wynagrodzenia za Usługę (chyba, że zgodnie z Cennikiem, Usługobiorca może skorzystać z Usługi nieodpłatnie);
- kliknąć opcję „Zamów z obowiązkiem zapłaty” lub równoznaczną.
- Kliknięcie opcji „Zamów z obowiązkiem zapłaty” lub równoznacznej i dokonanie płatności wynagrodzenia (jeżeli jest ono wymagane) jest równoznaczne z zawarciem przez Usługobiorcę Umowy w przedmiocie dostarczenia Usługi.
- W przypadku wypowiedzenia przez Usługodawcę Umowy, Usługobiorcy będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta przysługuje zwrot części wynagrodzenia w kwocie proporcjonalnej do okresu, jaki od końca okresu wypowiedzenia pozostał do końca określonego w Umowie okresu obowiązywania tej Umowy.
- Zwrot części wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 4 powyżej, następuje w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wypowiedzenia Umowy przez Usługodawcę.
- Usługobiorca ma prawo w każdej chwili, bez konieczności podawania przyczyny, zrezygnować z korzystania z Platformy, w tym usunąć Konto, przesyłając stosowne żądanie na adres poczty elektronicznej Usługodawcy: admin@topornik.pl. Z chwilą skutecznego złożenia tego żądania Usługobiorca traci możliwość logowania się do Konta oraz dostępu do funkcjonalności Platformy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia, tj. zablokowania możliwości logowania do Konta oraz korzystania z jakichkolwiek funkcjonalności Platformy, a w uzasadnionych przypadkach również do zakończenia świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy, w przypadku naruszenia przez niego postanowień Regulaminu, Umowy lub innych wiążących dokumentów, w szczególności w razie gdy:
- Usługobiorca pozostaje w zwłoce z zapłatą jakichkolwiek wymagalnych należności wobec Usługodawcy;
- działania Usługobiorcy naruszają dobre imię, renomę lub interesy Usługodawcy;
- Usługobiorca podaje nieprawdziwe lub niekompletne dane kontaktowe lub rozliczeniowe, w zakresie w jakim ich podanie jest wymagane;
- działania Usługobiorcy zakłócają prawidłowe funkcjonowanie Platformy lub ograniczają możliwość korzystania z niej przez innych Usługobiorców;
- działania Usługobiorcy stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa Usługodawcy, funkcjonowania Platformy lub innych Usługobiorców;
- Usługobiorca korzysta z Platformy niezgodnie z jej przeznaczeniem, w szczególności z naruszeniem Regulaminu lub Umowy.
- Zawieszenie może mieć charakter czasowy (na okres wskazany przez Usługodawcę) lub bezterminowy - do czasu usunięcia przyczyny zawieszenia. Usługobiorca zobowiązany jest do podjęcia niezwłocznych działań mających na celu usunięcie podstawy zawieszenia i poinformowania o tym Usługodawcy. Usługodawca wznowi świadczenie Usług nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania stosownej informacji w tym zakresie.
- Przed podjęciem decyzji o zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia Usług, Usługodawca, w miarę możliwości, wezwie Usługobiorcę do zaprzestania naruszeń. Jeżeli wezwanie okaże się bezskuteczne lub niemożliwe do zrealizowania, Usługodawca może podjąć decyzję o zawieszeniu bądź zakończeniu świadczenia Usług. Informacja o podjęciu takiej decyzji zostanie przekazana Usługobiorcy drogą elektroniczną na adres e-mail przypisany do jego Konta.
- Jeżeli zawieszenie świadczenia Usług trwa nieprzerwanie przez okres co najmniej 30 dni kalendarzowych, a przyczyny zawieszenia nie zostaną usunięte, Usługodawca ma prawo rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail Usługobiorcy. Rozwiązanie Umowy skutkuje bezpowrotnym usunięciem Konta.
- Usługobiorcy nie przysługuje zwrot uiszczonych opłat ani przedłużenie okresu świadczenia Usług w przypadku braku możliwości korzystania z Platformy z przyczyn leżących wyłącznie po jego stronie.
§ 6. Płatności
- Jeżeli Regulamin lub indywidualne uzgodnienia z Usługodawcą nie stanowią inaczej, wszelkie płatności należne Usługodawcy są uiszczane przez Usługobiorców za pomocą systemów płatności udostępnionych w ramach Platformy.
- Z tytułu świadczenia Usług Usługobiorca obowiązany jest do uiszczania opłat według kwot wskazanych w Cenniku. Zmiany cen wskazanych w Cenniku ogłaszane są na Platformie i nie stanowią zmian Regulaminu.
- Za dzień płatności uznawany jest dzień zaksięgowania kwoty opłaty należnej za Usługę na rachunku bankowym Usługodawcy. Po zaksięgowaniu wpłaty Usługodawca przesyła na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy informację o przydzieleniu dostępu do zakupionej Usługi korzystania z danej funkcjonalności Platformy wraz z fakturą VAT.
§ 7. Zabronione działania
- Zabronione jest umieszczanie przez Użytkownika w ramach Platformy treści:
- zawierających nieprawdziwe dane, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
- zawierających treści służące prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę;
- zawierających treści mogące naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub innego rodzaju prawa osób trzecich;
- zawierających treści reklamowe, promocyjne, polityczne, religijne lub dyskryminacyjne;
- zawierających treści promujące działalność konkurencyjną wobec Usługodawcy.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczane przez niego na Platformie oraz skutki ich publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).
- Przesłanie przez Użytkownika treści w ramach Platformy jest równoznaczne z udzieleniem Usługodawcy przez Usługobiorcę nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja”).
- Licencja zostaje udzielona na czas nieoznaczony i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie treści Użytkownika na następujących polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
- rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w ramach Platformy oraz w mediach społecznościowych Usługodawcy.
- Usługobiorca zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec treści (w tym prawa do oznaczania autorstwa oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z nich) oraz upoważnia Usługodawcę do wykonywania tych praw w imieniu Usługobiorcy.
§ 8. Odstąpienie od Umowy
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
- Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Usługobiorca ma prawo odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
- Prawo odstąpienia od Umowy, Usługobiorca wykonuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone przez Usługobiorcę w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Usługodawca niezwłocznie przesyła Usługobiorcy potwierdzenie jego otrzymania za pomocą poczty elektronicznej.
- Usługodawca informuje, a Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Usługobiorcy w stosunku do Umowy o dostarczanie Usługi, która została w pełni wykonana (na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta).
§ 9. Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć Usługi z dochowaniem należytej staranności.
- W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorców odpowiedzialności za skutki:
- wykorzystywania przez Usługobiorców jakichkolwiek Usług dostępnych w ramach Platformy niezgodnie z ich przeznaczeniem;
- podania przez Użytkowników nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych;
- skutki wykorzystania danych autoryzujących dostęp do Konta Użytkownika przez osoby trzecie, jeżeli osoby te weszły w posiadanie tych danych na skutek ich ujawnienia przez Użytkownika albo na skutek ich niedostatecznego zabezpieczenia przez Usługobiorcę przed dostępem takich osób,
- treści zamieszczane przez Usługobiorców lub organizatorów w ramach Platformy,
- przebieg, jakość, treść ani zgodność z prawem wydarzeń organizowanych przez organizatorów,
- należyte wykonanie Umów zawieranych pomiędzy Usługobiorcą a organizatorem,
- szkody wynikające z korzystania przez Usługobiorców z Platformy w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa.
- W stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, odpowiedzialność Usługodawcy za szkody poniesione przez Usługobiorcę na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez Usługodawcę jest ograniczona do szkód w postaci rzeczywistych strat poniesionych przez Usługobiorcę oraz do kwoty nieprzekraczającej łącznej kwoty wynagrodzenia Usługodawcy zapłaconego przez Usługobiorcę przez okres ostatnich 12 (dwunastu) miesięcy przed powstaniem szkody.
- W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy wynikające z:
- działania siły wyższej;
- prowadzonych na Platformie niezbędnych prac konserwatorskich i modernizacyjnych;
- przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy;
- przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w szczególności działania osób trzecich, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.
- Usługodawca zobowiązuje się przeprowadzać prace, o których mowa w ust. 4 pkt 2 powyżej, w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla Usługobiorców oraz w miarę możliwości z wyprzedzeniem informować ich o planowanych pracach.
- Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości na bieżąco usuwać zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy.
§ 10.
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta
- Usługobiorca może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 2 ust. 3 pkt 1) Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Usługobiorcy; adres poczty elektronicznej; opis ujawnionej niezgodności Usługi z Umową; żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Usługodawcę nadmiernych kosztów.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Usługodawca udziela Usługobiorcy odpowiedzi na reklamację, w której:
- uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową;
- odmawia doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową z przyczyn wskazanych w ust. 4 powyżej;
- odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
- Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku uznania reklamacji, Usługodawca na własny koszt doprowadza Usługę do zgodności z Umową, w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy, uwzględniając charakter Usługi oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana.
- W przypadku ujawnienia niezgodności Usługi z Umową, Usługobiorca może złożyć Usługodawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z Umową zgodnie z ust. 7 powyżej;
- Niezgodność Usługi z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową;
- niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej Usługi bez uprzedniego żądania od Usługodawcy doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Usługodawca nie doprowadzi Usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w §2 ust. 3 pkt 1) Regulaminu.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać: imię i nazwisko Usługobiorcy; adres poczty elektronicznej; datę dostarczenia Usługi; opis ujawnionej niezgodności Usługi z Umową; wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 8 powyżej; oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
- Usługodawca zwraca Usługobiorcy kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny albo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy.
- Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy, Usługobiorca jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z Usługi i udostępniania go osobom trzecim.
§ 11.
- Wszystkie elementy składowe Platformy, w szczególności: nazwa; logo; zdjęcia i opisy; zasady działania Platformy, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych, podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
- Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Usługodawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.
§ 12.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.topornik.pl/polityka-prywatnosci.
§ 13.
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami.
- Usługobiorca ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
- powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
- Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Usługobiorca może skorzystać także z platformy do internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 14.
- Usługodawca może dokonać zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Platformy. Niezależnie, zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Usługobiorcom pocztą elektroniczną.
- Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.
§ 15.
- Regulaminu obowiązuje od dnia 22.08.2025r.
- Regulamin podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory na gruncie Regulaminu będą rozwiązywane w drodze polubownych negocjacji, a w przypadku, gdy nie dojdzie do porozumienia - przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.