Regulamin Platformy Topornik

§ 1. Definicje

Ilekroć w Regulaminie mowa o:

  1. Cenniku – oznacza dokument lub informację określającą obowiązujące ceny Usług cyfrowych, z których można korzystać w ramach Platformy;
  2. Kodeksie cywilnym – oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
  3. Konsumencie – oznacza osobę fizyczną, która zawiera Umowę z Usługodawcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. Koncie – oznacza indywidualny panel utworzony w systemie informatycznym Platformy, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jej funkcjonalności;
  5. Polityce prywatności – oznacza dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Usługobiorców przez Usługodawcę;
  6. Platformie – oznacza system teleinformatyczny obejmujący (i) serwis internetowy, działający pod główną domeną <www.topornik.pl>, a także w domenach dedykowanych wydarzeniom, w tym w subdomenach .topornik.pl oraz w domenach zewnętrznych zintegrowanych z Platformą; (ii) aplikacje mobilne „Topornik” (dedykowaną uczestnikom wydarzeń) oraz „Topornik Admin” (dedykowaną organizatorom wydarzeń). Platforma pełni również funkcję narzędzia technicznego umożliwiającego Usługobiorcom zawieranie umów z organizatorami wydarzeń;
  7. Przedsiębiorcy – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
  8. Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta oznacza osobę fizyczną prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
  9. Regulaminie – oznacza niniejszy dokument;
  10. Umowie – oznacza umowę o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się dostarczać na rzecz Usługobiorcy Usługę w ramach korzystania z Platformy;
  11. Usłudze – oznacza usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, polegającą na umożliwieniu Usługobiorcy przez Usługodawcę korzystanie z funkcjonalności Platformy;
  12. Usługobiorcy – oznacza klienta korzystającego z Platformy, będącego Przedsiębiorcą, Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta lub Konsumentem;
  13. Usługodawcy – oznacza Dominika Szpilskiego (Osobę fizyczną)
  14. Ustawie o prawach konsumenta – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  15. Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną – oznacza ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  16. Użytkowniku – oznacza osobę posiadającą Konto na Platformie będącą Konsumentem lub osobą upoważnioną do reprezentowania Usługobiorcy i korzystania z Platformy w jego imieniu.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa szczegółowe zasady oraz warunki świadczenia Usług przez Usługodawcę, a także reguluje prawa i obowiązki Użytkowników oraz Usługodawcy w związku z korzystaniem z Platformy.
  2. Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i jest udostępniany Użytkownikom nieodpłatnie, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, utrwalanie, odtwarzanie oraz przechowywanie w dowolnym czasie.
  3. Kontakt z Usługodawcą możliwy jest za pośrednictwem następujących środków komunikacji:
    1. poczty elektronicznej – pod adresem**: admin@topornik.pl**;
    2. poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Krzyżowa 14/9, 91-464 Łódź
  4. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: admin@topornik.pl. Komunikacja za jego pośrednictwem może odbywać się w języku polskim oraz w języku angielskim, zgodnie z wyborem podmiotu nawiązującego kontakt.
  5. Przed przystąpieniem do korzystania z Platformy każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Polityki prywatności. Akceptacja Regulaminu stanowi warunek konieczny do korzystania z Platformy oraz do zawarcia Umowy z Usługodawcą.

§ 3. Wymagania techniczne

  1. W celu korzystania z Platformy Usługobiorca musi posługiwać się systemem teleinformatycznym spełniającym następujące, minimalne wymagania techniczne:
    1. posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
    2. połączenie z siecią Internet;
    3. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail);
    4. aktualna i poprawnie skonfigurowana wersja przeglądarek internetowych: Chrome na urządzeniach z systemem Android oraz urządzeniach desktopowych, Safari na urządzeniach mobilnych Apple - zgodna ze standardami W3C i obsługująca HTML53;
    5. włączona obsługa JavaScript;
    6. włączona obsługa cookies (niezbędnych).
  2. Korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną, Usługobiorca powinien stosować środki techniczne w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet.
  3. Usługodawca dołoży należytej staranności, aby zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie Platformy z wyłączeniem działania siły wyższej, bezprawnego działania osób trzecich, mającego na celu zniszczenie lub zakłócenie działania systemu teleinformatycznego oraz nieprawidłowego lub niedającego się przewidzieć działania przeglądarek internetowych.
  4. W ramach Platformy zabronione jest korzystanie przez Użytkowników z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików czy programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).

§ 4.Obowiązki Usługobiorcy

  1. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Platformy i Usług zgodnie z:
  2. przepisami prawa powszechnie obowiązującego,
  3. postanowieniami Regulaminu,
  4. zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do podawania danych prawdziwych, aktualnych i kompletnych, w tym danych osobowych.
  6. Usługobiorca powinien korzystać z Platformy w sposób nienaruszający praw osób trzecich oraz niepowodujący zakłóceń w funkcjonowaniu Platformy.
  7. Zabrania się dostarczania przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, w szczególności:
  8. naruszających prawa własności intelektualnej,
  9. naruszających dobra osobiste osób trzecich,
  10. wprowadzających w błąd lub w jakikolwiek sposób sprzecznych z prawem.
  11. Zabrania się podejmowania przez Usługobiorcę działań zmierzających do:
  12. zakłócenia prawidłowego działania Platformy,
  13. obchodzenia zabezpieczeń technicznych,
  14. uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych innych Usługobiorców,
  15. korzystania z Konta innego Usługobiorcy.
  16. Ceny Usług udostępnianych w ramach Platformy są wyrażone w walucie polskiej (PLN). W zależności od oznaczenia przy danej Usłudze, ceny stanowią wartość: (i) netto – niezawierającą podatku VAT, albo (ii) brutto – zawierającą podatek VAT.
  17. Informacje o wysokości opłat za korzystanie z poszczególnych Usług lub funkcjonalności Platformy publikowane są w sposób widoczny dla Usługobiorcy przed zawarciem Umowy.
  18. Zawarcie Umowy o świadczenie Usług przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy wymaga posiadania przez Usługobiorcę aktywnego Konta.
  19. Usługodawca udostępnia Platformę jako narzędzie techniczne, które umożliwia organizatorom publikację informacji o wydarzeniach oraz zawieranie z Usługobiorcami umów dotyczących udziału w wydarzeniach („Umowy Wydarzeniowe”).
  20. Umowy Wydarzeniowe są zawierane bezpośrednio pomiędzy Usługobiorcą a organizatorem. Usługodawca nie jest ich stroną, nie świadczy usług wydarzenia i nie ponosi odpowiedzialności za ich przebieg, jakość ani zgodność z prawem, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej w ofercie danego wydarzenia.
  21. Wszelkie roszczenia, reklamacje i zapytania dotyczące wydarzenia (w tym: programu, zmian, odwołań, zwrotów) Usługobiorca kieruje bezpośrednio do organizatora.

§ 5. Obowiązki Usługodawcy

  1. Na podstawie Umowy, Usługodawca umożliwia Usługobiorcy korzystanie z następujących funkcjonalności:
    1. możliwość założenia i korzystania z indywidualnego Konta:
    2. Konta uczestnika, umożliwiającego w szczególności zapoznawanie się z programem wydarzeń, dokonywanie zapisów na wydarzenia, rezygnację z udziału oraz zarządzanie listą „ulubionych”;
    3. Konta organizatora, umożliwiającego tworzenie, edycję i zarządzanie wydarzeniami za pomocą aplikacji „Topornik Admin”;
    4. przegląd i wyszukiwanie treści - dostęp do programu wydarzeń oraz możliwość korzystania z mechanizmów wyszukiwania i filtrowania treści publikowanych w ramach Platformy;
    5. zapisy i rezygnacje - możliwość dokonywania zapisów na wydarzenia oraz wyrejestrowania się z wydarzeń, a także zarządzania listą wydarzeń oznaczonych jako „ulubione”;
    6. powiadomienia - otrzymywanie powiadomień technicznych i operacyjnych związanych z funkcjonowaniem Konta i wydarzeń, wysyłanych w szczególności: pocztą elektroniczną (e-mail), w formie powiadomień typu „push” w aplikacjach mobilnych;
    7. aplikacja „Topornik Admin” - umożliwiająca organizatorom tworzenie i konfigurowanie wydarzeń, w tym w szczególności: ustalanie harmonogramu wydarzeń, zarządzanie zapisami uczestników, przeglądanie i eksportowanie list uczestników, wysyłanie komunikatów do uczestników,
    8. inne funkcjonalności udostępnione przez Usługodawcę w zależności od konfiguracji wydarzenia;
    9. formularze i komunikacja - udostępnienie formularzy elektronicznych oraz innych mechanizmów komunikacji umożliwiających wymianę informacji w ramach korzystania z Usług.
  2. W celu zawarcia Umowy, Usługobiorca powinien wykonać następujące czynności:
    1. przejść do formularza rejestracji;
    2. w formularzu rejestracji wpisać adres poczty elektronicznej oraz stworzone przez Usługobiorcę hasło;
    3. zaznaczyć checkboxa przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na rozpoczęcie dostarczania Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy (prawo odstąpienia, o którym mowa w pkt 3, przysługuje wyłącznie Usługobiorcom będącym Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta);
    4. zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
    5. dokonać płatności wynagrodzenia za Usługę (chyba, że zgodnie z Cennikiem, Usługobiorca może skorzystać z Usługi nieodpłatnie);
    6. kliknąć opcję „Zamów z obowiązkiem zapłaty” lub równoznaczną.
  3. Kliknięcie opcji „Zamów z obowiązkiem zapłaty” lub równoznacznej i dokonanie płatności wynagrodzenia (jeżeli jest ono wymagane) jest równoznaczne z zawarciem przez Usługobiorcę Umowy w przedmiocie dostarczenia Usługi.
  4. W przypadku wypowiedzenia przez Usługodawcę Umowy, Usługobiorcy będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta przysługuje zwrot części wynagrodzenia w kwocie proporcjonalnej do okresu, jaki od końca okresu wypowiedzenia pozostał do końca określonego w Umowie okresu obowiązywania tej Umowy.
  5. Zwrot części wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 4 powyżej, następuje w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wypowiedzenia Umowy przez Usługodawcę.
  6. Usługobiorca ma prawo w każdej chwili, bez konieczności podawania przyczyny, zrezygnować z korzystania z Platformy, w tym usunąć Konto, przesyłając stosowne żądanie na adres poczty elektronicznej Usługodawcy: admin@topornik.pl. Z chwilą skutecznego złożenia tego żądania Usługobiorca traci możliwość logowania się do Konta oraz dostępu do funkcjonalności Platformy.
  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia, tj. zablokowania możliwości logowania do Konta oraz korzystania z jakichkolwiek funkcjonalności Platformy, a w uzasadnionych przypadkach również do zakończenia świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy, w przypadku naruszenia przez niego postanowień Regulaminu, Umowy lub innych wiążących dokumentów, w szczególności w razie gdy:
  8. Usługobiorca pozostaje w zwłoce z zapłatą jakichkolwiek wymagalnych należności wobec Usługodawcy;
  9. działania Usługobiorcy naruszają dobre imię, renomę lub interesy Usługodawcy;
  10. Usługobiorca podaje nieprawdziwe lub niekompletne dane kontaktowe lub rozliczeniowe, w zakresie w jakim ich podanie jest wymagane;
  11. działania Usługobiorcy zakłócają prawidłowe funkcjonowanie Platformy lub ograniczają możliwość korzystania z niej przez innych Usługobiorców;
  12. działania Usługobiorcy stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa Usługodawcy, funkcjonowania Platformy lub innych Usługobiorców;
  13. Usługobiorca korzysta z Platformy niezgodnie z jej przeznaczeniem, w szczególności z naruszeniem Regulaminu lub Umowy.
  14. Zawieszenie może mieć charakter czasowy (na okres wskazany przez Usługodawcę) lub bezterminowy - do czasu usunięcia przyczyny zawieszenia. Usługobiorca zobowiązany jest do podjęcia niezwłocznych działań mających na celu usunięcie podstawy zawieszenia i poinformowania o tym Usługodawcy. Usługodawca wznowi świadczenie Usług nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania stosownej informacji w tym zakresie.
  15. Przed podjęciem decyzji o zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia Usług, Usługodawca, w miarę możliwości, wezwie Usługobiorcę do zaprzestania naruszeń. Jeżeli wezwanie okaże się bezskuteczne lub niemożliwe do zrealizowania, Usługodawca może podjąć decyzję o zawieszeniu bądź zakończeniu świadczenia Usług. Informacja o podjęciu takiej decyzji zostanie przekazana Usługobiorcy drogą elektroniczną na adres e-mail przypisany do jego Konta.
  16. Jeżeli zawieszenie świadczenia Usług trwa nieprzerwanie przez okres co najmniej 30 dni kalendarzowych, a przyczyny zawieszenia nie zostaną usunięte, Usługodawca ma prawo rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail Usługobiorcy. Rozwiązanie Umowy skutkuje bezpowrotnym usunięciem Konta.
  17. Usługobiorcy nie przysługuje zwrot uiszczonych opłat ani przedłużenie okresu świadczenia Usług w przypadku braku możliwości korzystania z Platformy z przyczyn leżących wyłącznie po jego stronie.

§ 6. Płatności

  1. Jeżeli Regulamin lub indywidualne uzgodnienia z Usługodawcą nie stanowią inaczej, wszelkie płatności należne Usługodawcy są uiszczane przez Usługobiorców za pomocą systemów płatności udostępnionych w ramach Platformy.
  2. Z tytułu świadczenia Usług Usługobiorca obowiązany jest do uiszczania opłat według kwot wskazanych w Cenniku. Zmiany cen wskazanych w Cenniku ogłaszane są na Platformie i nie stanowią zmian Regulaminu.
  3. Za dzień płatności uznawany jest dzień zaksięgowania kwoty opłaty należnej za Usługę na rachunku bankowym Usługodawcy. Po zaksięgowaniu wpłaty Usługodawca przesyła na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy informację o przydzieleniu dostępu do zakupionej Usługi korzystania z danej funkcjonalności Platformy wraz z fakturą VAT.

§ 7. Zabronione działania

  1. Zabronione jest umieszczanie przez Użytkownika w ramach Platformy treści:
    1. zawierających nieprawdziwe dane, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
    2. zawierających treści służące prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę;
    3. zawierających treści mogące naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub innego rodzaju prawa osób trzecich;
    4. zawierających treści reklamowe, promocyjne, polityczne, religijne lub dyskryminacyjne;
    5. zawierających treści promujące działalność konkurencyjną wobec Usługodawcy.
  2. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczane przez niego na Platformie oraz skutki ich publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).
  3. Przesłanie przez Użytkownika treści w ramach Platformy jest równoznaczne z udzieleniem Usługodawcy przez Usługobiorcę nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja”).
  4. Licencja zostaje udzielona na czas nieoznaczony i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie treści Użytkownika na następujących polach eksploatacji:
    1. utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
    2. rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w ramach Platformy oraz w mediach społecznościowych Usługodawcy.
  5. Usługobiorca zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec treści (w tym prawa do oznaczania autorstwa oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z nich) oraz upoważnia Usługodawcę do wykonywania tych praw w imieniu Usługobiorcy.

§ 8. Odstąpienie od Umowy

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
  2. Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Usługobiorca ma prawo odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
  3. Prawo odstąpienia od Umowy, Usługobiorca wykonuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone przez Usługobiorcę w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
  5. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Usługodawca niezwłocznie przesyła Usługobiorcy potwierdzenie jego otrzymania za pomocą poczty elektronicznej.
  6. Usługodawca informuje, a Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Usługobiorcy w stosunku do Umowy o dostarczanie Usługi, która została w pełni wykonana (na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta).

§ 9. Odpowiedzialność Usługodawcy

  1. Usługodawca zobowiązuje się świadczyć Usługi z dochowaniem należytej staranności.
  2. W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorców odpowiedzialności za skutki:
    1. wykorzystywania przez Usługobiorców jakichkolwiek Usług dostępnych w ramach Platformy niezgodnie z ich przeznaczeniem;
    2. podania przez Użytkowników nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych;
    3. skutki wykorzystania danych autoryzujących dostęp do Konta Użytkownika przez osoby trzecie, jeżeli osoby te weszły w posiadanie tych danych na skutek ich ujawnienia przez Użytkownika albo na skutek ich niedostatecznego zabezpieczenia przez Usługobiorcę przed dostępem takich osób,
    4. treści zamieszczane przez Usługobiorców lub organizatorów w ramach Platformy,
    5. przebieg, jakość, treść ani zgodność z prawem wydarzeń organizowanych przez organizatorów,
    6. należyte wykonanie Umów zawieranych pomiędzy Usługobiorcą a organizatorem,
    7. szkody wynikające z korzystania przez Usługobiorców z Platformy w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa.
  3. W stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, odpowiedzialność Usługodawcy za szkody poniesione przez Usługobiorcę na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez Usługodawcę jest ograniczona do szkód w postaci rzeczywistych strat poniesionych przez Usługobiorcę oraz do kwoty nieprzekraczającej łącznej kwoty wynagrodzenia Usługodawcy zapłaconego przez Usługobiorcę przez okres ostatnich 12 (dwunastu) miesięcy przed powstaniem szkody.
  4. W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy wynikające z:
    1. działania siły wyższej;
    2. prowadzonych na Platformie niezbędnych prac konserwatorskich i modernizacyjnych;
    3. przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy;
    4. przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w szczególności działania osób trzecich, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności.
  5. Usługodawca zobowiązuje się przeprowadzać prace, o których mowa w ust. 4 pkt 2 powyżej, w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla Usługobiorców oraz w miarę możliwości z wyprzedzeniem informować ich o planowanych pracach.
  6. Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości na bieżąco usuwać zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy.

§ 10.

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta
  2. Usługobiorca może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 2 ust. 3 pkt 1) Regulaminu.
  3. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Usługobiorcy; adres poczty elektronicznej; opis ujawnionej niezgodności Usługi z Umową; żądanie doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową.
  4. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Usługodawcę nadmiernych kosztów.
  5. Po rozpatrzeniu reklamacji, Usługodawca udziela Usługobiorcy odpowiedzi na reklamację, w której:
    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową;
    2. odmawia doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową z przyczyn wskazanych w ust. 4 powyżej;
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  6. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
  7. W przypadku uznania reklamacji, Usługodawca na własny koszt doprowadza Usługę do zgodności z Umową, w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy, uwzględniając charakter Usługi oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana.
  8. W przypadku ujawnienia niezgodności Usługi z Umową, Usługobiorca może złożyć Usługodawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z Umową zgodnie z ust. 7 powyżej;
    3. Niezgodność Usługi z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową;
    4. niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej Usługi bez uprzedniego żądania od Usługodawcy doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową;
    5. z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Usługodawca nie doprowadzi Usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy.
  9. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w §2 ust. 3 pkt 1) Regulaminu.
  10. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać: imię i nazwisko Usługobiorcy; adres poczty elektronicznej; datę dostarczenia Usługi; opis ujawnionej niezgodności Usługi z Umową; wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 8 powyżej; oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  11. Usługodawca zwraca Usługobiorcy kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny albo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy.
  12. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy, Usługobiorca jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z Usługi i udostępniania go osobom trzecim.

§ 11.

  1. Wszystkie elementy składowe Platformy, w szczególności: nazwa; logo; zdjęcia i opisy; zasady działania Platformy, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych, podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
  2. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Usługodawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.

§ 12.

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.topornik.pl/polityka-prywatnosci.

§ 13.

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami.
  2. Usługobiorca ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
    1. powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
    2. Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
    3. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  4. Usługobiorca może skorzystać także z platformy do internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 14.

  1. Usługodawca może dokonać zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Platformy. Niezależnie, zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Usługobiorcom pocztą elektroniczną.
  2. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.

§ 15.

  1. Regulaminu obowiązuje od dnia 22.08.2025r.
  2. Regulamin podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory na gruncie Regulaminu będą rozwiązywane w drodze polubownych negocjacji, a w przypadku, gdy nie dojdzie do porozumienia - przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.